Sunday, January 30, 2011

Bukit Broga.....dan gathering blogger dalam mimpi......

Ohooiiiiii~

korang pernah dengar teka  teki..."tali ape paling kuat?"......dan jawapan kepade teka teki karut tu ialah......TALI BRA sebab mampu menampung dua gunung......demn! dah2...aku x mau melucah......hari ni nak citer pasal bukit broga.....haha

al kisah disebabkan mau sampai pagi....kami semua pakat xmau tido.....pukol 12.30 malam bergerak pergi DOWNTOWN cheras.....tempat lepak aku time skolah menengah dulu2........belom lagi naik bukit dah pergi urot kaki...ahah
Arghhhh! dah la yang urot kaki aku tu makcik....selalu aku yang urot orang lagi tua....terase pelik giler.......pastu mak cik tu menggunakan satu alat kayu yang ada bucu tirus.....dier tekan2 kuat2 kat tapak kaki.......sakit siot!!!.....dahla aku sorang kene camtu.....demn~
Dah lepak downtown puas2....kitorang pon gerak pergi broga n terus mendaki dalam kul 5 pagi camtu,dalam gelap2 ......memang best je rase mndaki n lagi bersemangat bile korang nampak cahaya lampu suluh  pendaki lain kat atas .........(dorang naik pukol brape?).......cisssss!
Ok....memang agak mencabar la naik sebab mase tu tanah lembab......memang licin tahap super...last2 sampai gak la.....tapi sedikit x puas hati biler disambut oleh kaki2 lepak yang tengah karok meggunakan suare yang sedaaaapppp  sangat.....(tangan didada, mata pandang keatas)....tambah keciwa bile terdapat banyak kegiatan vandalisme....
alang2 dah sampai puncak kan......kitorang pon bergambar seolah olah sesi fotosut sedang dijalankan...haha...batak siot!....
Ok....x lah best sangat sampai puncak tu pasal crowded sangat....kitorang pon turun bawah sikit ke kawasan yang lebih lapang.......tunggu punye tunggu punye tunggu punye tunggu matahari x kuar jugak....sebab semalam hujan satu hari penuh........nampak kabus je...wuwuwu~
konfem dah x nampak sunrise.......kitorang pon turun awal.....paling teruje apebile ade satu kumpulan mamat2 yang sempoi nak mampos.....boleh pulak turun bukit tu dorang buat cam turun papan gelongsor....siap ade yang pakai boxer je........hampeh!....(ok, aku admit...aku sedikit jeles).......
Hehe...disebabkan geng2 aku ramai yang kat blakang.....aku pon try la sliding2 ni...ngan sorang lagi member pompuan aku....(bukan awek ye).......seriously!!!! best giler walopon ade perasaan cuak2...
disebabkan ade adegan2 jatuh atas lumpur bagai....baju memang kotor la.....bau pulak.....sampai je bawah....kitorang singgah mandi kat stesen minyak...hehe....kesian cleaner.....
habis je bersihkan badan sikit2....terus pergi makan ramai......disebabkan hari tu hujan je memanjang....aku demam n diserang sakit kepala.....kaki konpem la lenguh.......adehhhh~.....
ape2 pon....best la naik broga ni pagi.....tapi sedikit kecewa apabila x dapat join blogger2 lain reunion dekat Time Square........baru ingat nak pergi pakai baju gothic .......x pon baju spongebob......ni gambar aku curik dari facebuk ......
jelesssssss nak mampos siot!!......gambar diambil dari keyrull kowt...nanti aku konpemkan..hehe

54 comments:

  1. ahh momo pun nak naik bukit broga juga.tak tahu la jadi ke tak tapi dalam minggu ni..
    asyik hujan je skg riso lak nak pergi HUHU

    ReplyDelete
  2. @momochan

    betul2....x dapat tengok matahari naik sebab ujan..wuwuwu~

    ReplyDelete
  3. hensem aku kat dlm gmbr tu...haha..aku duk upm 3 taun, tapi tak pernah smpi broga lagi...hahaha

    ReplyDelete
  4. roq..gmbr ramai2 kte nek broga xde ek?HHAHA~~

    ReplyDelete
  5. abg eq tak pergi. rasa tak rugi apa pun...
    jom join VOLUNTEER MAKNA...pengisiannya lebih berMAKNA..hehehe

    ReplyDelete
  6. @man yusoef

    eh?...kos apekah?.....best kowt broga....kacak?...errrrrr

    ReplyDelete
  7. alah roq..kak dee pegi naik bukit broga tu ngan anak2..plg kecil umur 3 tahun..pakai baju tidur ngan selipar je..kehkehkeh..siap sliding2 lagi..best2..hahaha..

    ReplyDelete
  8. dah lame xnaik broga.last bulan satu tahun lepas..hee...

    ReplyDelete
  9. roq... kalo ade aktiviti panjat broga lagi..jom la skali..

    ReplyDelete
  10. xpernah pg bukit broga..roq xde ke pic betul2 kat broga?

    akak gelak giler roq bila ko cko matahari mc ker..

    ReplyDelete
  11. x gi jugak gathering tu..sbb jauh..huhu

    ReplyDelete
  12. sayer tau sebut namer jerk...BROOOGAAA....tempatnyer haraam tak kenai..hahahahha

    ReplyDelete
  13. next time kalo ade lg event leh a pegi kan

    ReplyDelete
  14. wahhh..broga..best2..bile dpt g...hmmm

    ReplyDelete
  15. alaaa re-union blogger byk lagi peluang.. daki broga, takkan tetiap mggu kawan2 nak ajak daki kan...?

    ReplyDelete
  16. hahaha lawak.. MATAHARI mc...
    dia bkn MC la dik.. dia EL... :P
    beshnye tgk reunion blogger tu..
    ade heliza.. i loike.. =)

    ReplyDelete
  17. wahh..cm besh je..da lma x panjat memanjat ni..

    ReplyDelete
  18. waaahhh. best kan broga.! hak3. =p

    p/s header blog aku tu kat broga laahh. ngah3!

    ReplyDelete
  19. Perghh!! Roq's aku mmg berhajat sangat nak naik Bukit Broga nie.. nnt bulan 3 ker 4 ker kita wat xtvt naik bukit broga nak??

    ReplyDelete
  20. As salam...bw dr sahabt blogger...wah, smart toon nie...pandai lukis...hu3.sob3 jugak sbb x dpt pi gathering smlm...

    Entry terbaru ►Sukan : Chong Wei vs Lin Dan (Terbuka Korea )

    ReplyDelete
  21. woohh.. broga kalau kena time dia mmg cantik..

    ReplyDelete
  22. wah!!! gmbo TH pon ada..terharuuu!!

    ReplyDelete
  23. broga!!! sgt nak pergi. hahaha. dah2. xabes2 pasal gathering tuh. esok lusa kita buat lagi. hahaha.

    http://shaofie.blogspot.com/2011/01/stalker-adakah-anda-suka.html

    ReplyDelete
  24. semalam tgk citer SARAPAN kat TV3...ada tunjuk citer pasal broga nie....bersemangat rasa nak g sana blk tgk pemandangan dari atas tue

    ReplyDelete
  25. Haaahahahha...main sliding bukit pulak...

    Saya ada lukis potret(sketch jer) abg Ben and abg EQ jugak...kalau rasa nak tgk...lawat la kat link nie....

    http://kuronofu91.blogspot.com/2011/01/bila-otai-blogger-kena-sketch.html

    ReplyDelete
  26. jelss sikit jekk .. huhu... wahh best gi broga.. suke3..

    ReplyDelete
  27. hau hau hau... dulu ade kes bdak jtuh kt sliding tue... hati hati la yerr...

    btw.., broga hills mmg besshhhhh!

    ReplyDelete
  28. pesal aku x taw pun gathering nih? T____T

    ReplyDelete
  29. @d_LA

    roq yang dekat pon x pegi....:(

    ReplyDelete
  30. @:.nick.:

    haha....roq pon follow member.....kalo pegi sendiri konfem sesat

    ReplyDelete
  31. @sw33tdarling

    betul2...jom reunion blogger naik broga...lenguh kot..haha

    ReplyDelete
  32. @Ummi Iman

    hahaha...EL....bulan dapat baby.....anak bulan...:)

    ReplyDelete
  33. @.:padie_eyla:.

    eh...gambar dekat broga...jap2..check

    ReplyDelete
  34. @►AdamXis◄

    sedih x dapat join kan...lukis biase2 je...huhu

    ReplyDelete
  35. @mofaizmz

    aku x kene time...matahari x kuar..huhu

    ReplyDelete
  36. @shah-kayrul

    ikot time gak2...kadang2 lawa.....aku dapat x lawa...huhu

    ReplyDelete
  37. best gak dgr ko citer ni...tp yg penting gambar aku ada kat atas tu..heheh

    ReplyDelete

men men komen