Sunday, August 14, 2011

Perempuan dan gelaran 'kakak"



Ohhooiiiiiii~ (versi rapeah buang)


hmmmm.....harini aku nak citer pasal gelaran "kakak" yang sangat berkait rapat dengan sensitiviti orang pompuan...


ok, sebagai seorang laki ....kadang2 aku mengalami problem bile berdepan ngan pompuan.....maksud aku dari segi 'nama gelaran' untok dorang.....nak panggil adik ke? kakak ke? mak cik ke?......(korang paham ke aku cakap ape ni????)....arghhhh~


macam situasi kat bawah ni......


So, sekarang aku nak citer ape yang terjadi bile korang menggunakan panggilan "kakak" mengikut peringkat umor dorang....perlu cerite ke? korang tengok jelah gambar....malas pulak aku nak taip..haha!

Golongan Pertame (mereke yang lagi mude dari ko)

Golongan Kedua (mereke yang bertepatan ngan gelaran tu)

Golongan Ketiga (mereka yang sedikit tua )

Golongan Keempat (mereka yang dah tua atopon veteren)

Golongan Kelima (mereka yang.....ermmmm...misteri?? ...)

So.....korang berade dalam golongan yang mane??? senang sikit nak panggil korang.....xde lah aku kompius.....kecuali golongan kelima.....yang tu aku betul2 kompius.....hahahaha

Ps: seperti biase.....kalo dah baca sila komen......kalo suke klik "like".....kalo nak kongsi klik "share" yang ade kat atas tu...hehehe.....

45 comments:

  1. sebelum tegur tu kena tengok muka lu..muda tau dah tua..hahaaaa

    ReplyDelete
  2. hakhak..datang gelak bergolek-golek kat sini pulak..

    ReplyDelete
  3. hahhahahha

    memang tengok tempat lah nak panggil tu
    tapi, kebanyakan peniaga akan panggil kak..


    kalu aku blurr nak panggil ape, aku anggil cik je

    ReplyDelete
  4. ko agak2 la nk panggey org tu .. tgk rupe dah tau ...

    cam aku ko panggey pe pun tak pe ....

    ReplyDelete
  5. hehee..panggil je

    cik..

    takpun..
    awak wak

    ReplyDelete
  6. aku panggil je cek mek molek.. hahaha.

    ReplyDelete
  7. btol..sensetip ni pngl kakak..nk2 ko tua setahun je pon.gatal nk pngl akk.sentap tau x..pngl la awk,saudari..haha..bajet muda..
    tp klu makcik2 tu ko tnye je dlu nk pngl ape tuk elak kne pang..

    ReplyDelete
  8. xkan nk pggil akak kalo dh babyfaced~kekeke

    ReplyDelete
  9. panggil la..halu adik manis....hehehe

    ReplyDelete
  10. panggil aku makcik xpe roq..aku x kesah..hehe

    ReplyDelete
  11. saye adek manis ^^

    ReplyDelete
  12. kalau tgk profile kat tepi tu, aku kakak, tapi tgk gmbr mcm aku adik. XD wakaka. gurau mehh.

    ReplyDelete
  13. pgil syg pon ok jgn pgl kakak hahaa

    ReplyDelete
  14. hahaha susah juga nak tgk dr blakang ni.

    ReplyDelete
  15. aha..kalau org pggil sy kakak mmg renung setajam2 tajamnya dkat org tue balik haha..gurau je =P

    ReplyDelete
  16. susah2 panggil kak je , walaupon aku dah tua. tapi dapat 'wak~' is bonus, hahaha.. kalau konpius sgt, just guna 'cik'. kan senang.

    ReplyDelete
  17. selalunya, kalau agak agak muda aku panggil sedari jer,

    kalau nampak matured dan berumur aku panggil kakak.. kalau kat opis aku panggil puan..

    ReplyDelete
  18. perempuan ni sensitif btl org pnggil akak,emo...haha

    aku selalu pngil adik,tkut muke masam pas kena panggil akak...wpun tau org tu lg akak,hehe

    ReplyDelete
  19. hahaha! tp seriously inna nak bgtaw, perempuan nie memang sensitif dgn panggilan mcm tu..lebih2 lg bila kitaorang rasa gelaran tu xsesuai dgn kitaorang..haha! ^^

    ReplyDelete
  20. Aku? Tiada di atas. Hehehehe.. Senang cite, guna 'akak' je.

    ReplyDelete
  21. hahahaha...sya ada laki sorg je. kitorg sume ppuan. last2 dia bhasakan diri dia kakak dgn adik2 dia. huhu...cmne ek..tp dia x la lmbut.

    ReplyDelete
  22. golongan kelima mmg bmslah skit..
    x tau nk pgil ape.. kang salah pangil kang mau dy kne baling dgn kasut tumit tinggi dy..

    ReplyDelete
  23. panggil jer cik.. tak pun miss..

    erk? ikut lah mana sesuai..

    hehe

    ReplyDelete
  24. HAHAHAHA!

    dah biase dah mende2 panggilan ni.
    tapi layan je lah :)

    ReplyDelete
  25. erk!! Misteri?? misteri tu nama saya..

    ReplyDelete
  26. panggil kakak ok lagi..jangan panggil mak cik dah...:)

    ReplyDelete
  27. hmmm. Xyah panggil gelaran. Elakkan gelaran. Macam,
    "emm....nak tanya. Kalau ...."
    "em....excuse me. Where's ..."
    "hmmm. Rasanya ....(buat dia rasa macam diajak berbual)"

    Well, be creative. Errr....tips kacau awek gak tu. xD

    ReplyDelete
  28. hahahaha...cumel je katun nih suma ^_^
    cmne kalo kite panggil mkcik yg selayaknya makcik, tapi dia cakap 'panggillah akak' :p

    ReplyDelete
  29. haha . ce tnye dlu umur dy brape , pstu baru dgn confident nye pnggil kakak / adek etc. haha

    ReplyDelete
  30. wpun aku kakak, tp utk tugas2 rasmi aku lebih suke org panggil cik (mmg cik pun)
    kalau tak formal, panggil 'dik' =D hahaha
    tak pun panggil 'awak' cukup la..

    ReplyDelete
  31. errr..panggil makcik je ke ta bole?? :P

    ReplyDelete
  32. macam mana pulak kalu golongan ketiga tu dia cakap cegini " Alah U nie, berakak2 pulak... panggil jerlah Sya.." (heheh)

    ReplyDelete
  33. aku separa jek. haha.
    panggil adik boleh, panggil kakak pon tak salah. :)
    tapi bile orang panggil aku adik, aku tanye umo dorng bape. hehe

    ReplyDelete
  34. eheheh..memang susahkan kalo tersilap panggil hahah..kalo yang ble tima tu ok la ada yang tak ble tima tu ha macam golongan yang pertama ahha..so be4 panggil kena la tengok muka dulu heheh...

    ReplyDelete
  35. panggil cik lebih manis.. mmg perempuan sensitif sikit part2 panggilan ni...
    nasihat sy: kalo berurusan secara formal pgl la cik/puan, kalo pi pasar malam ke panggil la cik atau kalo tgk cm tua dh sket baru panggil kak...

    ReplyDelete
  36. aku tak suka org laki panggil kakak2 ni. panggil sedari. kan ke manis tu

    ReplyDelete
  37. hahahahaha...mmg ssh pon..sy sndri yg prmpn pon kdg2 confused nk gne gelaran ape..hahaha XD

    ReplyDelete
  38. hahahaha betul3x
    golongan ke lima kita lak jd konflik identiti nak panggil dia apa

    ReplyDelete

men men komen