Thursday, December 16, 2010

Kusangkakan sejuk di puncak bukit, sejuk lagi rumah ber-aircond

Tajuk memang ade kene mengene ngan entry,huhu......Alkisah maka ciklinn dengan murah hati mengajak aku pergi Cameron Highland.....wuhuuuu....dapat gak aku berjalan-jalan time cuti......subuh2 sepi'e  dah bertolak.....bajet sampai cameron nak tengok sun rise la....hahaha......seperti biase juge, Abang ajak la yang drive.......kitorang plak membuta........
Mak datuk! jalan nak naik atas giler vavi punye curve.......dah la tepi cerun.....horror siot.....

Tapi x kisah la........akhirnya kitorang sampai ke destinasi pertame.......
"Kawasan Muntah Berjemaah".......
aku yakin, korang mesti x pernah pergi tempat ni lagi......tempat ni unik sikit....korang boleh muntah beramai-ramai.........nak tau kat mane? mestilah kat sepanjang jalan cameron......tapi korang jangan lah muntah sebelah restoran, kesian orang tengah makan...tapi serious...memang pening tahap gaban.....
okey....kakakku dah x tahan....sila klik nak tengok dier muntah.....hahahaha....dier je muntah....yang lain masih bertahan............masing2 perot kosong, ape lagi....carik breakfast la.........pagi2 sejuk tu kitorang singgah satu kedai makan.....brader tu ambik la order......aku boleh plak terorder "teh ais"??........brader tu dah pelik dah....couple (dah kawin kot)  yang dok semeje ngan kitorang senyum2 je....damnit!
lepas je makan, kitorang memulakan perjalanan....destinasi pertame........ladang strawberry.......macam x pernah datang, kitorang batak2 ambik gambar....hahaha...sekali-sekale kan.....
sape cakap strawberry manis kalo makan kat atas tu?khurafat betul....masam je......habis je melawat , beli la sikit strawberry kering.......pastu pergi melawat ladang teh plak.....
masing2 dah malas nak pegang kamera punye pasal....budak kecik yang bername Aisy la yang mengambik gambor...hak3...tapi cantik gak gambor dier ambik.....xde papepon ladang ni .....ade scene bukit2 je..... tu yang singgah sat :P.......eh aku lupe....kitorang ade shopping jagung fresh kat tepi bukit.....tapi terlupe nak lukis :P...........ok, gambar pon dah ambik....servinier pon dah beli......balik lah pulak.......tak ku sangke sempat jugak ciklinn nak singgah sungai.....name sungai pon aku x hengat

ala.......mandi pon buat syarat datang sungai je.....yang bestnye....kat sungai ni ade sumber air panas.....bila terpijak part panas je....rase  macam nak berkungfu !!....panas siot!!......

yang aku prasan la kan....cameron dah x sesejuk dulu dah....(tetibe terkeluar point ni)

wah....banyaknye aku membebel kat entry ni....haishhhhh~XD

26 comments:

  1. wa besnye gi cameron highlands.. haha

    ReplyDelete
  2. ko jalan banyak curve ni mesti naik ikut tapah kan? len kali ikut simpang pulai.. view pun cantik..

    ReplyDelete
  3. ciki: bese2 je....

    mofaizmz: haa......aku tau simpang pulai tu....memang senang....tapi lagi jjaaaaaaaoooooooooooohhhhhhhh nak sampai....serious.....haha

    ReplyDelete
  4. kenapa x letak gbr betol je ? =.=' btw , cameron mmg dah x sejuk lg :p
    global warming dinamakan >.<

    ReplyDelete
  5. memang memang, strawberi kat sana tak manis pun, dia orang tipuuuu!

    ReplyDelete
  6. anisa: memang happy pasal lame x kuar rumah

    amirah:haha...ade gambar betul....pergi blog ciklinn

    KGG: kan2....masam je....x manis pon

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. best gile pegi cameron..sukee gile..nanti kawin, nak honeymoon kat sane..kihkihkih..

    kalau kat bawah pon dah sejuk sampai tulang, kat atas lagi la SEJUKKK

    ReplyDelete
  9. comelnya roq lukis pic2 nie..gelak akak bila pic muntah secara berjemaah..umar pun muntah ker?sian dia..ni mesti lalutapah tu lah jln simpang siur..kalu lalu simpang pulai org kata eloki sikit jalannya...

    ReplyDelete
  10. nazirah: dah x sejuk sangat pon....huhu :)

    kak hanim: yang muntah kak cinda je....tapi smua pon pening2....memang saje ambik tapah walopon berlekuk-lekuk sebab dekat sikit.....:P

    ReplyDelete
  11. ta penah pegi cameron. ;( berkungfu? hahaha. kelakar la kau nih.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. wahh tak payah susah2 pegang camera... pegang kertas ngan pencil pun dah jadi!
    Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

    ReplyDelete
  14. ehehehe
    batak tu aku tak thn
    ahaha
    teh ais satu!!
    huauuauha

    ReplyDelete
  15. wooo. kwsan muntah jemaah tuu aku penah pegi! pena amek part! haha.

    ReplyDelete
  16. nape xleh order teh ais ke??
    confius~~

    lalala~~
    nak berkungfu eh?
    bersilatlah daku~~
    hahahaha~~

    ReplyDelete
  17. 1)ini pestime masuk belog ini!and,nak cakap.."thumbssss up skali jari kaki ok untuk belog ini!"
    seriussss menarik+unik dan sbagainya..

    2)thanks jgk komen kt namaakulynn pnya belog..anyway,belog ini da super duper cool da..ok je mcm ni..*eklass..bkn bodek..hahah

    3)nk tny la dsbbkan ptama kali masuk sini,"lukisan sendiri kah?"..just nak cakap.."terbaik!"

    4)sekiaannN~

    ReplyDelete
  18. hi,
    akak nih kwn pd ciklinn
    cntik katun tuh...comei je...
    hehehe
    sesekali cuti2 kt cameron mmg best gk kn

    ReplyDelete
  19. aku makan strawberi kat atas tu manis je.. ni mesti korang makan xbaca bismillah ni.. hehehe

    ReplyDelete
  20. yay! boley la tergelak sengsorang bace komen2 korang ;)

    ReplyDelete
  21. dah lame tak pegi cameron >__<
    eh2 kt ladang strawberry tu de jual icecream strawberry homemade lgi tak..?? dlu penah makan. sedap. jem dye pon sedap ^^

    tu panas global warming lah tu. heh.

    ReplyDelete
  22. waa.beshnya.hehe.lukis2 pun comey2..

    ReplyDelete
  23. Kuala Woh!
    sebab ari tu pegi gak
    pastu air panas dia mmg wat opocot-mak-kau-panas-gila-siot!
    hehe

    ReplyDelete

men men komen